Det kan være utfordrende å være leder når ansatte av forskjellige årsaker ikke leverer over tid. Å ikke håndtere dette kan få store konsekvenser for organisasjonen for øvrig, i at andre kollegaer får mer å gjøre for å dekke opp manglene, er oppgitt over manglende handlekraft fra ledelsen, og kanskje også surner miljøet. Og de aller færreste av oss liker å levere dårlig, så situasjonen må i alle tilfeller adresseres. Det er leders ansvar å være tydelig på hva som forventes, og sammen med den ansatte utarbeide en plan og følge opp med det mål at den ansatte skal levere som forventet. Så helt konkret, hva gjør en leder når ansatte ikke leverer? Dette, samt hvilke krav som stilles til dokumentasjon ved en oppsigelse vil vi belyse i frokostmøtet 25.10.18.
Frokostmøtet arrangeres i samarbeid med advokatfirma Hald & Co og Arendal Næringsforening.
Tema: Hvordan best håndtere ansatte som ikke leverer, og kravet til dokumentasjon ved en eventuell oppsigelse.
Dato: 25.10.18
Kl: 08.00 til 09.30
Sted: Arendal Næringsforening
Arrangementet er gratis.
Påmelding her